Tervetuloa mukaan leppoisaan porukkaan

Etsitkö uusia tuttavuuksia ja mukavaa tekemistä pääkaupunkiseudulla? Tule mukaan Kantin Marttojen toimintaan! Tapaamme mukavalla porukalla yleensä kulttuurin ja joskus ruuan tai kädentaitojen merkeissä. Tapaamisia on vuodessa reilu kymmenkunta ja toiminnassamme on mukana kaiken ikäisiä ihmisiä, sekä naisia että miehiä. Voit osallistua toimintaan juuri sinulle sopivassa määrin.

Tulevat tapahtumat

KE 12.6.2024
KÄVELYKIERROS KUMPULAN KASVITIETEELLISEEN PUUTARHAAN

Lähdemme kävelykierroksen merkeissä tutustumaan Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan. Puutarha ylläpitää tieteellistä elävien kasvien kokoelmaa tutkimus- ja opetuskäyttöä varten. Oppaanamme toimii Asta Kuosmanen. Puutarhan yhteydessä on kahvila, johon halukkaat voivat kokoontua jo ennen kierroksen alkua.

___________________________________________________________________________________________________________

KE 21.8.2024
ATENEUM & EERO JÄRNEFELT

Ateneumin näyttely esittelee kosmopoliitin kulttuuriperheen kasvatin Eero Järnefeltin (1863–1937) mittavaa tuotantoa sekä taiteilijan merkitystä Suomen taiteelle sekä suomalaisuudelle. Järnefeltin monipuoliset luontokuvaukset saavat pohtimaan, onko taiteilijan 1800- ja 1900-luvuilla kuvaamaa luontoa enää olemassa.

LA 31.8.2024
VALTAKUNNALLISEN SIENIPÄIVÄN SIENIRETKI

Lähdemme sieniretkelle Sipoonkorven Kuusijärvelle (paikka saattaa tarkentua). Jos sieniä ei ole retki saattaa peruuntua. Ota mukaan sienikori/sanko ja sieniveitsi.

• Ajankohta: Lauantai 31. elokuuta 2024, klo 10.
  • Lähtöpaikka: Cafe Kuusijärvi, Vantaa (katso sijainti kartalta)
  • Hinta: Kantin Marttojen jäsenille maksuton / Muut martat 5 euroa / ei-jäsenet 10 euroa
  • Ilmoittaudu mukaan

TO 12.9.2024
OPASTETTU KIERROS TAMMINIEMESSÄ

Tamminiemi (ruots. Villa Ekudden) on entinen Suomen tasavallan presidenttien virka-asunto Helsingin Meilahdessa. Vuonna 1987 se muutettiin Urho Kekkosen kotimuseoksi nimeltä Urho Kekkosen museo Tamminiemi.

TI 24.9.2024
UKRAINALAISEN RUOAN KURSSI KANTIN MARTOILLE

Kokkailemme Oodin keittiössä ukrainalaista ruokaa ruokakulttuurin osaaja Kirsi Viljaalan opastuksessa. Tilaisuus on vain Kantin Marttojen jäsenille.

• Ajankohta: Tiistai 24. syyskuuta 2024, klo 16.30.
  • Sijainti: Oodi-kirjaston keittiö.
  • Hinta: 15 euroa.
  • Ilmoittaudu mukaan

TI 8.10.2024
VIERAILU WEISTE WANHA VILLAAN

Weisteellä on vietetty joulua jo 100 vuotta. Weisteen Wanha Villan putiikissa voi katsastaa joulukoristelun uusimmat trendit ja varmistaa omaan kuuseen varmasti paikalliset ja ekologiset koristeet.

MUITA TULOSSA OLEVIA TAI SUUNNITELTUJA TAPAHTUMIA 2024

• Marraskuu: Hotelli- ja ravintolamuseo
  • Joulukuu: Arabian designmuseo ja pikkujoulut

Jos sinulla on ehdotus jostakin vierailukohteesta tai haluaisit järjestää jonkin tapahtuman, voit lähettää viestiä kantin.martat@gmail.com.

Ota meihin yhteyttä osoitteella kantin.martat@gmail.com.

Hallitus 2024–2025

• Joonas Jylhä, puheenjohtaja, joonas.jylha@gmail.com